Autorzy: Paweł Podrecki, Joanna Uchańska, Katarzyna Wiese, Mateusz Mroczek

Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców

Zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców

Współpraca i partnerzy Rozwój kompetencji Działalność zagraniczna

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 2018

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-394-6

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Oddajemy w Państwa ręce publikację pt. „Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców”. Stanowi on zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców. Ochrona konsumentów jest swoistym zobowiązaniem przedsiębiorców do przestrzegania obowiązków dotyczących w szczególności umów zawieranych tradycyjnie lub za pośrednictwem Internetu. Przez to wiele reguł jest częstokroć odczytywanych jako pewne ograniczenia dla niczym nieograniczonej swobody działania.

Nie ulega wątpliwości, że większość transakcji i operacji handlowych zachodzi pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami, czyli w modelu business to consumer (B2C) i to one stanowią codzienność prowadzonej przez przedsiębiorców działalności gospodarczej. Inaczej zaś prezentują się kontrakty zawierane pomiędzy przedsiębiorcami, czyli w modelu business to business (B2B), które pośrednio również kształtują rynek i ofertę kierowaną do konsumentów. Stąd tak ważna jest znajomość, ale i przestrzeganie reguł prawa konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem ochrony konsumentów.

Poradnik, który mają Państwo przed sobą, jest zbiorem nie tylko najważniejszych instytucji prawnych będących bazą relacji przedsiębiorców z konsumentami, ale także katalogiem szeregu rekomendacji i instrukcji, które mają być pomocne w trakcie prowadzonej działalności gospodarczej z uwzględnieniem problemów dotyczących w szczególności małych i średnich przedsiębiorców (MŚP).

Niniejsza publikacja zawiera informacje na temat obowiązków wobec konsumenta oraz szereg odpowiedzi na pytania związane z konsekwencjami naruszenia prawa konsumenckiego, odpowiedzialności cywilnej, administracyjnoprawnej i karnej, praw oraz obowiązków na etapie postępowań przed organami państwa i sądami, także w relacjach z innymi przedsiębiorcami.

Zachęcamy do lektury, a także podzielenie się z nami Państwa opinią.

 

Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Spis treści

Wstęp

Ochrona konsumentów „w internecie”

Ochrona konsumentów w sprzedaży tradycyjnej

Odpowiedzialność

Czy potrzebna jest silniejsza ochrona konsumentów w kontekście new deal?

Słownik pojęć

Akty prawne

Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować

Twój biznes: Fundusze Europejskie w PARP nr 2

Poradnik

Twój biznes: Fundusze Europejskie w PARP nr 2

Zobacz
Aktywność zawodowa i edukacyjna dorosłych Polaków wobec wyzwań współczesnej gospodarki

Raport

Aktywność zawodowa i edukacyjna dorosłych Polaków wobec wyzwań współczesnej gospodarki

Zobacz
Biuletyn Euro Info 6/2019

Poradnik

Biuletyn Euro Info 6/2019

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

Wybrane filtry: 2

Przywróć domyślny widok

+

Wybrane filtry: 2

Przywróć domyślny widok